Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej o ciasteczkach Rozumiem

Lista Produkcyjna M-28

 
 

SKYTRUCK

PZL M28 Skytruck - 1. seria produkcyjna - 22 egzemplarze

 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do
zdjęć
Ostatnie Znane Malowanie
1 M28 AJEP01-01 SP-DDF PZL-Mielec 29.07.1993 AN-28 PT Piryt,
AnM-28, 
Skytruck prototyp były SP-PDF
 
 
 
LINK
 
LINK
2 M28 AJEP01-02       Były An-28 SP-PDA przebudowany na makietę Skytruck PLUS wykorzystywany do prób statycznych, w chwili obecnej pozostała jedynie kabina Pilotów
NIEPOTWIERDZONE
LINK
3 M28-05 AJE 00101 SP-DDA PZL-Mielec 09.04.1996 Były SP-FYV należący do firmy AEROGRYF.
 Egzemplarz odkupiony do PZL Mielec. Samolot demonstracyjny, przerobiony do wersji 05. Brał udział w wielu pokazach, targach i piknikach lotniczych.  Zaprezentowany w programie "How Do They Do It"
Zamontowany bagażnik pod kadłubowy

LINK SP-FZV
 
LINK Zielony
 
LINK Papuga

LINK Alfa

LINK
 
4 M28 AJE 00102 YV-1016CP Kolumbia 20.10.1995 Były AN-28 PT 
SP-DDE, HK-4066X
LINK
5 M28-02 AJE 00103 GN-96105 Guardia Nacional De Venezuela
Gwardia Narodowa Wenezueli
12.09.1996 Były SP-DFD
Odlot do Wenezueli 12.05.1996
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
6 M28-02 AJE 00104 GN-96106 Guardia Nacional De Venezuela
 
Gwardia Narodowa Wenezueli
12.12.1996 Były SP-DFE
Prawdopodobnie skasowany 24.05.2003

x
LINK
7 M28-02 AJE 00105 GN-96107 Guardia Nacional De Venezuela
 
Gwardia Narodowa Wenezueli
27.01.1997 Ex: SP-DFF LINK *
8 M28-02 AJE 00106 GN-96108 Guardia Nacional De Venezuela
 
Gwardia Narodowa Wenezueli
24.04.1997 Ex: SP-DFG (2)    
9 M28-02 AJE 00107 GN-96109 Guardia Nacional De Venezuela
 
Gwardia Narodowa Wenezueli
26.05.1997 Ex: SP-DFH (2)
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
10 M28-02 AJE 00108 GNB-96110 Guardia Nacional Bolivarana 13.05.1997 Ex: SP-DFI (2)
GN-96110
 
 Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
11 M28-02 AJE 00109 HP-1416 PANAMA
 
SKYTRUCK SALES INC
28.06.1996 Były N5091L, SP-DFB (2)
 
Wyrejestrowany ze stanu w 09.03.2000
 
X
LINK
 
LINK
12 M28-02 AJE 00110 YV-117CP Overtec Company
(Wenezuela)
04.07.1996 SP-DFC,
 rozbity 12 lipca 2001

X
RAPORT

LINK
 
LINK
13 M28-05 AJE 00111
na
AJE 00301
      NIEWYPRODUKOWANY
Powstał z niego AJE00301
LINK
 
LINK
 
14 M28 12       Prawdopodobnie OVERTEC 
NIEPOTWIERDZONE
   
15 M28-02 AJE 00113 GN-97119 Guardia Nacional Bolivarana 23.03.1999 Były SP-DFK
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
16 M28-02 AJE 00114 GN-97120 Guardia Nacional Bolivarana 30.04.1999 Były SP-DFL
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
17 M28-02 AJE 00115 GN-97121 Guardia Nacional Bolivarana 28.07.1999 Były ; SP-DFM
 |Rozbity 10 grudnia 2004. 
 X
RAPORT

LINK
18 M28-02 AJE 00116 GN-97122 Guardia Nacional Bolivarana 07.10.1999 Były SP-DFN (2)
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy, Biały
LINK
19 M28-02 AJE 00117 GNBV-97123 Guardia Nacional De Venezuela 02.11.1999 Były SP-DFO
GN-97123
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
LINK
 
LINK
 
LINK
20 M28-02 AJE 00118 GNB-97124 Guardia Nacional Bolivarana 11.10.2000 Były SP-DFP
VIP Salonka dla 8-10 osób
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
21 M28-05 AJE 00119 EV-9960 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
03.12.1999 Były SP-DFR
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
22 M28-05 AJE 00120 EV-9961 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
30.12.1999 Były SP-DFS
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK


PZL M28 Skytruck - 2. seria produkcyjna - 10 egzemplarzy

 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28-05 AJE 00201 EV-0062 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
25.04.2000 Były SP-DFT LINK
 
LINK
2 M28-05 AJE 00202 ENBV-0063

Ejercito Nacional Bolivariano de Venezuela
 
 
10.05.2000 Były SP-DFU, EV-0063
Rozbity 12.06.2010 
 
X
RAPORT

LINK
3 M28-05 AJE 00203 EV-0064 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
25.07.2000 Były SP-DFW    
4 M28-05 AJE 00204 ENBV-0065 Ejercito Nacional Bolivariano de Venezuela 16.08.2000 Były SP-DFZ LINK
5 M28-05 AJE 00205 EV-0066 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
20.09.2000 Były SP-DFY LINK
 
LINK
6 M28-05 AJE 00206 EV-0067 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
17.10.2000 Były SP-DFX LINK
7 M28-05 AJE 00207 EBV-0068 Ejercito Nacional Bolivariano de Venezuela 13.12.2000 Były SP-DFV, EV-0068 LINK
8 M28-05 AJE 00208 EV-0069 Ejercito De Venezuela
 
Lotnictwo Armii Wenezueli
11.01.2000 Były SP-DGA LINK
9 M28-05 AJE 00209 BA-0070 Ejercito Nacional Bolivariano de Venezuela 03.02.2001 Były SP-DGB  
10 M28-05 AJE 00210 BA-0071 Ejercito Nacional Bolivariano de Venezuela 23.02.2001 Były SP-DGC
 
Samolot został przemalowany w 2014 (patrz link)
LINK
 
LINK


PZL M28 Skytruck - 3. seria produkcyjna - trwa nadal

 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28-05  AJE 00301
z
AJE 00111
NA-041 Lotnictwo Armii Nepalu 28.03.2002
Wyprodukowany z AJE00111
Były SP-DGD, RAN-41
 Posiada zamki do mocowania podwieszeń na skrzydle szczątkowym
LINK
 
LINK
2 M28-05 AJE 00302 NA-048 Lotnictwo Armii Nepalu 14.01.2004 Były SP-DGE, RAN-48
 
Posiada zamki do mocowania podwieszeń na skrzydle szczątkowym
 
 
LINK
 
LINK
 
LINK
3 M28-05PI AJE 00303 P-4201 Indonesian National Police
 
Policja Indonezji
24.08.2004 Były SP-DFG, P-2037 LINK
4 M28-05PI AJE 00304 P-4202 Indonesian National Police
 
Policja Indonezji
07.09.2004 Były SP-DGG ,P-2038
 
Rozbity 
02 listopada 2009
 
X
RAPORT
5 M28-05 AJE 00305
   8R-BKW

N305ST
 JAGS Aviation
GUYANA
19.11.2004 Sprzedany 24/12/2014 przewoźnikowi
 JAGS Aviatio do Guyany

Były SP-DGK
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 

LINK
LINK

LINK
6 M28-05 AJE 00306 P-2039 Indonesian National Police
Policja Indonezji 
04.11.04  
Były SP-DGH


LINK
 
LINK
7 M28-05 AJE 00307 P-4204 Indonesian National Police
 
Policja Indonezji
16.11.04 Były SP-DGI, P-2040  
Rozbity  27.10.2010

X
RAPORT

LINK
 
LINK
8 M28-05 AJE 00308 311 Vietnam Air Force
 
Siły Powietrzne Wietnamu
10.12.04 Były SP-DGL
 
Posiada radar
LINK
9 M28-05 AJE 00309 312 Vietnam Air Force
 
Siły Powietrzne Wietnamu
20.12.04 Były SP-DGM
 
Rozbity 04.11.2005 
Posiada radar
 
X
RAPORT

LINK
10 M28-05 AJE 00310 N310MV US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
10.07.2008 Były SP-DGN
Samolot dostarczony w 2008 roku
Posiada bagażnik pod kadłubowy

LINK

LINK
 
 
11 M28-05 AJE 00311 SN-60YG Straż Graniczna RP 14.02.06 Były SP-PDG
 
Posiada radar
LINK
12 M28-05 AJE 00312
na
AJG 00303
      Przekazany do produkcji
 jako M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00303 / 0215 
 
13 M28-05  AJE 00313
na
AJG 00304
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00304 / 0216
 
14 M28-05  AJE 00314
na
AJG 00301
      Przekazany do produkcji 
​jako M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00301 / 0213
 
15 M28-05  AJE 00315
na
AJG 00302
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

  
Zmiana na AJG00302 / 0214
 
16 M28-05  AJE 00316
na
AJG 00305
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00305 / 0217
LINK
17 M28 AJE 00317 90317 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
05.09.2009 Dostarczony do USA we wrześniu 2009 roku jako SP-DGP
 Samolot posiadał znaki rejestracyjne N317JG
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
LINK
 
LINK
 
LINK
 
LINK
18 M28-05  AJE 00318
na
AJG 00401
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00401 / 0218
 
19 M28 AJE 00319 80319 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
29.03.2009 Dostarczony do USA w kwietniu 2009 roku jako SP-DGO.
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N319TW.
1 szt w AFSOC
Posiada bagażnik pod kadłubowy
18 grudnia 2011 roku w Afganistanie podczas lądowania w Walan Rabat kapotował z 7 osobami na pokładzie. Nikomu nic się nie stało, ale maszyna została spisana ze stanu USAF.
X

RAPORT

LINK
 
LINK
 
LINK


 
20 M28 AJE 00320 90320 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
20.11.2009 Dostarczony do USA w grudniu 2009 roku jako SP-DGR. 
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N824KD
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
 
LINK
21 M28 AJE 00321 00321 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
30.02.2010 Dostarczony do USA w marcu 2010 roku jako SP-DGS. Samolot posiadał znaki rejestracyjne N279DH
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
 
LINK
 
LINK
22 M28 AJE 00322 00322 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
14.09.2010 Dostarczony do USA we wrześniu 2010 roku jako SP-DGT. 
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N322PW 
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
 
LINK
 
LINK
23 M28 AJE 00323 N323FG US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
17.12.2010 Dostarczony do USA w grudniu 2010 roku jako SP-DGU   
24 M28 AJE 00324 10324 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
8.2011??? Dostarczony do USA w marcu  2011 roku  jako SP-DGW.
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N324HA 
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
 
LINK
 
LINK
25 M28-05 AJE 00325
na
AJG 00402
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00402 / 0219
   
26 M28 AJE 00326 10326 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
09.2011 Dostarczony do USA we wrześniu 2011 roku jako SP-DGZ  
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N362DD
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
27 M28-05 AJE 00327
na
AJG 00403
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00403 / 0220
   
28 M28-05 AJE 00328
na
AJG 00404
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00404 / 0221
   
29 M28-05 AJE 00329 10329 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
  Dostarczony do USA w listopadzie  2011 roku jako SP-DGV.
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N329JD
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
 
LINK
30 M28-05 AJE 00330
na
AJG 00405
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00405 / 0222
 
31 M28-05 AJE 00331 20331 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
  Dostarczony do USA w październiku 2012 roku jako SP-DGV
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N331MF
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
32 M28-05 AJE 00332
na
AJG 00406
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00406 / 0223
   
33 M28-05 AJE 00333
na
AJG 00407
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00407 / 0224
   
34 M28-05 AJE 00334
na
AJG 00408
      Przekazany do produkcji 
jako ​M28B Bryza

 
Zmiana na AJG00408 / 0225
 
35 M28-05 AJE 00335 20335 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
  Dostarczony do USA w październiku 2012 roku jako SP-DGY
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N335RH
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
36 M28-05 AJE 00336 20336 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
  Dostarczony do USA w styczniu 2013 roku jako SP-DGY
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N336MJ
LINK
37 M28 AJE 00337 20337 US AIR FORCE SPECIAL
OPERATIONS COMMAND
  Dostarczony do USA w maju 2013 roku jako SP-DGY
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N337GU

Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
LINK
 
LINK
38 M28 AJE 00338 20338 US AIR FORCE SPECIAL OPERATIONS COMMAND   Dostarczony do USA w lipcu 2013 roku jako SP-DGY
Samolot posiadał znaki rejestracyjne N338CH
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
LINK
39 M28 AJE 00339 355 Royal Jordanian
 Air Force
08-08-2013 Samolot prezentowany w locie podczas targów lotniczych w Dubaju w 2013 roku jako SP-DGY
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
LINK
 
LINK
 
LINK
40 M28 AJE 00340 356 Royal Jordanian
 Air Force
30-10-2013 Samolot używał kodu wywoławczego YETI 2
17 grudnia 2015 wyleciał z Mielca do klienta. Doleciał 22 grudnia 2015 jako SP-DGV
Posiada bagażnik pod kadłubowy
 
LINK

LINK

LINK

LINK

LINK
41 M28 AJE 00341 N341ML ARIZONA DEPARTMENT OF PUBLIC SAFETY 01-12-2014 Dostarczony do USA w grudniu 2013 roku jako SP-DGR 
Latał w US Air Force Special Operations Commands jako 20341
 26 września 2015 stał się samolotem cywilnym dla Policji stanu Arizona.
Posiada bagażnik pod kadłubowy
​LINK

LINK

LINK
 
LINK
42 M28 AJE 00342 N342BD ARIZONA DEPARTMENT OF PUBLIC SAFETY 23-01-2014 Dostarczony do USA w 2014 roku.Latał w US Air Force Special Operations Commands
jako 30342
 18 lipca 2015 stał się samolotem cywilnym dla Policji stanu Arizona.
Posiada bagażnik pod kadłubowy
​LINK

LINK
 
LINK
43 M28 AJE 00343 SP-DGR
B-58816
 
 25.04.2014
 
Posiada bagażnik pod kadłubowy LINK

LINK 
LINK

LINK
LINK
44 M28 AJE 00344 SP-DGT   22.11.2014 Posiada bagażnik pod kadłubowy LINK
45 M28 AJE 00345 SP-DGO   14.01.2015 Posiada bagażnik pod kadłubowy LINK SP-DGO
46 M28 AJE 00346 SP-DGU   13.02.2015   LINK
SP-DGO
47 M28 AJE 00347 SP-DGW   16.03.2015 Posiada bagażnik pod kadłubowy LINK

LINK
SP-DGO
48 M28 AJE00348 SP-DOA   05.05.2015   LINK SP-DGO
49 M28 AJE00349 SP-DOB   18.05.2015   LINK SP-DGO
50 M28 AJE00350 SP-DOC   30.06.2015   LINK SP-DGO
51 M28 AJE00352 SP-DOE   18.06.2015   LINK

LINK
SP-DGO


52

 
M28 AJE00351 SP-DOD   12.11.2015   LINK SP-DGO

LINK      LINK     LINK
 

BRYZA
 
PZL An-28 i prototypy PZL M-28B Bryza Wojska Polskiego -
6 egzemplarzy (4 przebudowane z poprzednich wersji)


 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28B-1E Bryza 1E 1AJ004-04 0404 44BLotM 
JW. 4653 Siemirowice
26.10.87  Dnia 18.01.2002 ponownie wcielona do służby w BLMW. Po modernizacji do standardu "E" ze śmigłami 3-łopatowymi.
Stare oznaczenie M28M
Modernizacja w 2014 roku na wersję Ekologiczną zawierającą 5-łopatowe śmigła. Jedyny egzemplarz, który posiada zabudowane dodatkowe zbiorniki paliwa na konsolach podwozia głównego.
LINK
 
LINK
 
LINK
 
LINK
2 M28B-1E Bryza 1E 1AJ004-05 0405 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
10.01.88 Dnia 28.11.2000 ponownie wcielony do służby w LMW po prototypowej modernizacji do stdandardu "E"
Dnia 13.03.2001 przekazany Marynarce Wojennej do testów nowej konfiguracji std. "E"
Dnia 18.01.2002 ponownie (uroczyście) wcielona do służby w BLMW po docelowej modernizacji do std. "E" Samolot nosił stare oznaczenie M28M
LINK
3 An-28 TD AJBP01-01 0723 43BLotM 
​JW. 4651 
Gdynia
07.09.91 Były AJ007-23 prototyp wersji TD
Były c/n 1AJBP01-01
 
 
LINK
 
LINK
4 M28B Bis Bryza Bis AJGP01-01 0810 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
01.10.92 Były c/n 1AJ008-10
Były SP-PDC
Ex: AJGP01-01 (prototyp Bryzy RM, wielokrotnie przebudowywany obecnie Bryza-Bis)
 
LINK
 
LINK
5 An-28TD AJB001-01 1003 43BLotM 
​JW. 4651 
Gdynia
10.10.94 Były AJ010-03
BLMW/33BLTr Powidz

Dnia 12.04.2012 przekazany z SP RP  do Marynarki Wojennej
 
 
LINK
6 An-28 Bryza-2RF AJHP01-01 1007   03.04.92 Były AJ010-07 Nieukończony prototyp An-28 w wersji rozpoznania i walki radioelektronicznej. Eksploatowany jako salonka. "paryżanka"


rozbity 31 marca 2009 

X
LINK
 
LINK

RAPORT


PZL M28B Bryza - 1. seria produkcyjna
7 egzemplarzy (przebudowane ze starszych egzemplarzy)


 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28B1R Bryza 1R AJG001-01 1022
44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
20.10.94 Były AJ010-22
Posiada radar
Modernizacja  02.2015 
LINK
LINK
 
LINK
2 M28B1R Bryza 1R AJG001-02 1008 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
28.12.98 Były AJ010-08
BLMW
Posiada radar
LINK
3 M28B1R Bryza 1R AJG001-03 1017 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
09.03.99 Były AJ010-17
Samolot wyremontowany w Mielcu. Oddany 10.12.2015 
LINK

LINK
 
LINK
4 M28B1R Bryza 1R AJG001-04 1006 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
02.10.2000 Dnia 28.11.2000 samolot wcielony do służby. 
Były AJ010-06 i późniejsze Bryzy
Wyposażony w 5 łopatowe śmigła.
Posiada radar
 
LINK
 
LINK
5 M28B1R Bryza 1R AJG001-05 1114 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
06.11.2000 Dnia 28.11.2000 samolotwcielony do służby w LMW
Były AJ011-14
Posiada radar
 
LINK
 
LINK
6 M28B1R Bryza 1R AJG001-06 1115 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
24.11.2000 Były AJ011-15
Posiada radar
 
LINK
7 M28B1R Bryza 1R AJG001-07 1116 44BLotM 
​JW. 4653 Siemirowice
13.12.2000 Były AJ011-16
Posiada radar
 
LINK
 
LINK


PZL M28B Bryza - 2. seria produkcyjna
12 egzemplarzy (2 egz. przebudowane z poprzednich wersji)


 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28B Bryza 1 AJG002-01 1117 43BLotM 
​JW. 4651
Gdynia
25.11.2001 Były AJ01117
Samolot przejęty przez LMW dnia 18.01.2002
LINK
 
LINK
2 M28B Bryza 1 AJG002-02 1118 43BLotM 
​JW. 4651 
​Gdynia
28.12.2001 Były AJ011-18
Samolot przejęta przez LMW dnia 18.01.2002
BLMW
LINK
 
LINK
3 M28B  AJG002-03 0203 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
30.11.2001 Od dnia 26.03.2002 samolot znajduje się w 1OSzL Dęblin.
 
Posiada zamki D4-50, które były przystosowane do przenoszenia bomb.
 
LINK
 
LINK
4 M28B  AJG002-04 0204 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
22.12.2002 Od dnia 26.03.2002 w 1OSzL Dęblin,
 Posiada zamki D4-50, które były przystosowane do przenoszenia bomb.
LINK
 
LINK
5 M28B  AJG002-05 0205 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
 
10.04.2002  
Samolot w wersji salonka.
Posiada bagażnik pod kadłubowy.
Od tego egzemplarza dla SP RP została wzmocniona przednia goleń podwozia do 7,5t
 
 
LINK
 
LINK
6 M28B AJG002-06 0206 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
 
07.05.2002 Samolot w wersji salonka LINK
 
LINK
 
LINK
7 M28B Bryza TD II AJG002-07 0207 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
03.03.2003 Samolot w wersji  pasażerskiej LINK
 
LINK
 
LINK
8 M28B Bryza TD II AJG002-08 0208 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
 
21.03.2003 Samolot posiada zainstalowany system FIS do kalibracji lotnisk.
Początkowo instalacja była poprowadzona prowizorycznie (WZL 3 Dęblin), następnie została zalegalizowana przez producenta.
LINK
 
LINK
9 M28B Bryza TD III AJG002-09 0209 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
03.03.2004 Samolot posiada bagażnik pod kadłubowy LINK
 
LINK
10 M28B Bryza TD III AJG002-10 0210 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
10.03.2004   LINK
 
LINK
11 M28B Bryza TD IV AJG002-11 0211 42.BLSz 
​JW. 4938 
​Radom
 
18.11.2004 Samolot posiada bagażnik pod kadłubowy.
Samolot w wersji  pasażerskiej
LINK
 
LINK
12 M28B Bryza TD IV AJG002-12 0212 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
 
18.12.2004 Samolot posiada bagażnik pod kadłubowy LINK
 
LINK


PZL M28B Bryza - 3. seria produkcyjna –
5 egzemplarzy (3 szt. przebudowane z wcześniejszych wersji)


 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28B/PT AJG003-01
z
AJE 00314
0213 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
18.11.2006  Były 0301 
Samolot przystosowany fabrycznie do zainstalowania systemu FIS, który służy do kalibracji lotnisk. Egzemplarz ten jednak nie ma fizycznie zamontowanych anten.
LINK
2 M28B/PT AJG003-02
z
AJE 00315
0214 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
24.11.2006 Były 0302
Samolot przystosowany fabrycznie do zainstalowania systemu FIS, który służy do kalibracji lotnisk. Egzemplarz ten posiada fizycznie zamontowane anteny.
 
Były Skytruck
AJE00315
LINK
3 M28B/PT AJG003-03
z
AJE 00312
0215 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
26.07.2007 Były AJE00312 Egzemplarz odebrany przez SP RP .
Przylot do Krakowa 25.09.2007
LINK
 
LINK
4 M28B/PT AJG003-04
z
AJE 00313
0216 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
09.07.2007 Były AJE00313 Samolot odebrany przez SP RP .
Przylot do Krakowa w połowie sierpnia 2007 roku.
LINK
 
LINK
5 M28B/PT AJG003-05
z
AJE 00316
0217 33.BLTr 
​JW. 3293 
​Powidz
14.07.2007 Były AJE00316 Samolot odebrany przez SP RP .
Przylot do Krakowa w połowie sierpnia 2007 roku
LINK


PZL M28B/PT Bryza - 4. seria produkcyjna – 8 egzemplarzy w wersji „Glass Cockpit”

 
Lp. Typ / Nazwa Nr seryjny Nr boczny Użytkownik Pierwszy Lot Inne Link do zdjęć Ostatnie Znane Malowanie 
1 M28B/PT GC AJG004-01
z
AJE 00318
0218 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
26-11-2010 Przejęta do służby
30 marca 2011

Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
2 M28B/PT
GC
AJG004-02
z
AJE 00325
0219 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
08.2011  Przejęta do służby w 2011 roku.
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków.
Dnia 12.09.2012 samolot prezentowany podczas ILA Berlin
LINK
 
LINK
3 M28B/PT
GC
AJG004-03
z
AJE 00327
0220 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
27-11-2011 Przejęta do służby w 2011
 
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
4 M28B/PT
GC
AJG004-04
z
AJE 00328
0221 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
04.03.2012 Przejęta do służby
23 marca 2012 roku.
 
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
5 M28B/PT
GC
AJG004-05
z
AJE 00330
0222 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
07-07-2012 Przejęta do służby
27 lipca 2012 roku.
 
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
6 M28B/PT
GC
AJG004-06
z
AJE 00332
0223 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
11-10-2012 Przejęta do służby
7 listopada 2012 roku
 
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
7 M28B/PT
GC
AJG004-07
z
AJE 00333
0224 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków
23-04-2013 Przejęta do służby
1 lipca 2013 roku
 
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
8 M28B/PT
GC
AJG004-08
z
AJE 00334
0225 8.BLTr 
​JW. 1155 
Kraków

 
20-11-2013 Przejęta do służby
16 grudnia 2013 roku
 
Egzemplarz znajduje się w 8.BLTr Kraków
LINK
 


Opracowanie 
Marcin Kołacz 
EPML Spotters 
aktualizacja 02.01.2016

Spis budowano na bazie artykułu Autorstwa Gryf001, który mocno rozbudowano i uaktualniono. Dokonano całościowej weryfikacji danych. Pracą nad powstaniem końcowego materiału,  zajmowali się członkowie grupy EPML Spotters oraz przyjaciele i sympatycy grupy. Materiał powstał w celu  promocji samolotu M28 produkowanego w Polskich Zakładach Lotniczy w Mielcu.